A saját webshop ma már szinte szükséglet, ha valaki hatékonyan akarja eladni a termékeit, de mielőtt valaki beindít egy saját shopot, sok mindent át kell gondolnia. Nem egy nagy ördöngösség mindennek az elindítása, de az ember jobb, ah legalább az alapokkal tisztában van. Az e-kereskedelem számos lehetőséget kínál a kiskereskedők számára, hogy elérjék a fogyasztókat és üzleti tevékenységet folytassanak fizikai bolt nélkül. Ma már szinte gazdasági öngyilkosságnak számít az, ha a kiskereskedők nem tudnak online értékesíteni. Az e-kereskedelem világába való belépés előtt azonban meg kell ismerni az online értékesítés előnyeit és hátrányait is.
Az e-kereskedelem előnye, hogy az online kiskereskedők gyorsabban tudják növelni értékesítésüket és nyereségüket, mint ha egy hagyományos boltot nyitnának, mivel az online értékesítés előnye, hogy napi 24 órában, heti hét napon át nyitva áll. Az online értékesítés azt is lehetővé teszi, hogy a kiskereskedők a termékeket a világ bármely részére eladják. Ez azt jelenti, hogy az e-kiskereskedők kiterjeszthetik magukat és üzletüket a globális piacokra, vagy egy rendkívül koncentrált szegmensre irányulhatnak, mint például az ékszerek értékesítése a közel-keleti nőknek.
Az emberek megtalálhatják a márkát, és kapcsolatba léphetnek vele, amikor online jelenlétet hoz létre, ebbe az előnybe beleértve egy teljesen új (potenciális) ügyfélbázis megcélzását is. Az online forgalom nagy része organikus, ami azt jelenti, hogy ha az e-áruházat helyesen építik fel, az ügyfelek pénz vagy komolyabb marketing befektetés nélkül is rátalálhatnak a shopra.. Mindössze egy robusztus Facebook, Twitter vagy más közösségi médiaplatform szükséges a hírek terjesztéséhez. Továbbá, míg a hagyományos reklám nagyon költséges, ha a digitális reklámozásban vesz részt, a költség névleges. Az online értékesítés egyik legnagyobb hátránya azonban a folyamatos küzdelem a biztonsággal. A vásárlók egyre lazábbak a személyes és a hitelkártya adataik megadásával, de a biztonsági aggályok ellenére továbbra is sok fogyasztó vásárol inkább az online boltokban.
Amikor beindítottam a saját webshopomat, elég gyorsan növekedésnek indult, aminek persze örültem. De mivel növekedett, egyre több termékre volt szükség, amiket valahol tárolnom kellett. Még a helyiség meg is lett volna hozzá, de az alkatrészeket, amiket árultam, egy idő után nem tudtam hová rakni, mint a földre. Ez pedig nem tesz jót nekik, és nekem is hamar elfogyott a helyem. Egy jobb megoldást kellett találnom, és ekkor találtam rá a Rackinglog nevű cégre, akik professzionális polcrendszerekkel foglalkoznak.
Nekem nem voltak jók a sima fa polcok, hisz amiket árulok, azok valamikor elég súlyos alkatrészek. De ők ipari erősségű fém polcokat árulnak, amikre ráadásul több év garancia is van. Ha pedig nagy cégek is náluk vásárolnak tároló rendszereket, akkor biztos megbízhatóak.
Fel is vettem velük a kapcsolatot, és nem csak könnyen meg tudtam rendelni a polcot, hanem még egyeztettek is velem, és megtervezték, hogy az adott helyiségbe, ahová nekem kéne, mekkora polcot tudnának betenni. Ők kimondottan profik a raktártechnika területén, és nem csak rendelni lehet tőlük polcot, hanem azt ki is szállítják és össze is szerelik. Az én könnyű szerkezetű fém polcomat is hamar kihozták, és ezentúl már nem lesz gondom az eladandó termékek tárolásával.