Az egyetemi évek alatt összeverődött egy nagyon jó csapat. 3 fiú, két lány, mindenkinek más az erőssége: megvan az ügyeletes kreatív, megvan az okoska, aki mindent tud, a szervezés mániás, a technikai zseni…
A diploma megszerezése után közösen alapítottunk egy üzletet. Igyekszünk többféle piacon jelen lenni, így egy bringa boltot nyitottunk, ahol sífelszerelés bérlésére is van lehetőség, a másik profilunk pedig az egyedi bringa dekoráció: festékek, amelyek tökéletesen alkalmasak váz festésre, díszítő, pecsételő ecsetek az egyedi mintákhoz, és persze matricák minden kivitelben. Vállajuk is a dekorálást, de aki magának szeretné elkészíteni, az minden szükséges eszközt beszerezhet nálunk.
Úgy éreztük, kimaxoltuk az üzlet lehetőségeit, a bevételek meghaladták az elvárásainkat, ezért úgy döntöttünk, hogy létrehozunk egy webshopot is az üzlethez.
Ehhez ugye az első lépés a szerver tárhely bérlés. Szerencsére a technikai zsenink ebben abszolút jártas, így rögtön tudta, hogy melyik honlapon kell körülnéznünk ez ügyben.
A szervezés mániásra bíztuk a helyzet feltérképezését, annak ugyanis semmi értelme, hogy öten tolakodjunk egy laptop előtt információkra vadászva.
Ez a tag pedig én lennék, így szemügyre vettem a Dave által javasolt weboldalt.
Az első dolog, ami szembeötlött, az volt, hogy 5 napig ingyenesen tesztelhető a választott csomag, hogy a minőségről személyesen győződhessünk meg. Ennek azért örültem különösen, mert egy tapasztaltabb ügyfélnek erre nem féltetlenül van szüksége, de így kezdőként, hogy még egyikünk se indított webáruházat, ez nagyon nagy segítség.
Összesen 8 féle csomag közül tudunk választani. Ezek az egészen egyszerűktől, melyek szimpla blogokhoz megfelelők, az összetett, profi csomagokig terjednek, melyek már egy nagy, sok terméket forgalmazó webshophoz is jók.
A 8 csomagot egy nagy táblázatban mutatja be a weboldal, így mindenki egyszerűen láthatja a különbségeket, és könnyen megtalálja a számára legmegfelelőbb választást a szerver tárhely bérléshez.
Persze a táblázatot az érti, aki valamennyire otthon van a témában, laikusnak nem sokat mond, de azért bizonyos alapinformációk így is átjönnek.
Például, hogy bizonyos szolgáltatások minden csomaghoz korlátlanul járnak. Ilyen például az email átirányítások és a postafiókok száma, az adatbázisok és az aldomainek száma is, és az SSD IOPS is – Dave biztos tudja, hogy ez mit jelent. El ne felejtsem megkérdezni!
A tárterület, a domainek száma, a fizikai memória, a CPU sebesség és az adatforgalmi korlát pedig a havi, illetve éves díjjal együtt növekszik. Az első három csomagnak ugyanis éves díja van, az azt követőknek viszont már havi.
A táblázatból nagyjából ennyit tudtam kihámozni, illetve még olyanokat, hogy adminisztrációs felület és biztonsági mentés minden csomagban lehetséges, valamint állíthatóak az adatbázis jogai, valamint személyre lehet szabni a spam szűrést.
Szerencsére a weboldal készítői mindenkire gondoltak, azokra is, akik nem rendelkeznek előképzettséggel. Ezért a táblázat alatt egy bárki számára érthető szöveges leírás volt minden egyes csomaghoz, ahol leírták, hogy milyen oldalakhoz ajánlják őket.
Az első csomagot leszámítva mindegyiket ajánlottak bizonyos webshophoz, így kénytelen voltam végigolvasni az egészet.
Az SSD Four csomag induló, kezdő webshopoknak való, napi 1000 egyedi látogatóig. Ennek a csomagnak még éves díja van, igen kedvező, 4 GB tárhellyel, 10 darab domainnel, 768 MB fizikai memóriával, és 1 terra adatforgalmi kerettel.
Az SSD Ten még szintén éves díjjal számol, közepes méretű, látogatottságú webáruházaknak való, itt már kb. 1000-1500 a látogatási szám. A tárterület az előző csomagnak több mint kétszerese, 10 GB, 15 domainnel, az adatforgalmi korlát még mindig 1 TB.
Az SSD Fifteen csomag már havidíjas előfizetésű. Közepes webáruházaknak ajánlják, vagy esetleg 2-3 kisebb, induló webshophoz. A hozzátartozó tárterület már 15 GB, a domainek száma pedig 25. A fizikai memória ugyanúgy 1 giga, mint az SSD Ten csomag esetén, az adatforgalmi korlát itt azonban már 2 TB-ra emelkedik.
A következő lehetőség az SSD Thirty csomag. Ez már igazán komoly üzleteknek is megfelelő, ugyanis sok terméket, nagy felbontású képeket tartalmazó webáruházakat is elbír, közepes látogatottsági számok mellett, tehát még mindig 1000-1500 fő. A jellemzői számokban pedig: a tárterület a Fifteen csomag kétszerese, tehát 30 Giga. A hozzárendelhető domainek száma is duplázódott: itt már 50 darab lehetséges. A fizikai memória még mindig 1 giga, és az adatforgalmi keret is 2 TB maradt.
Az SSD Fifty már napi kb. 2000 látogatóig elengedő, tehát itt történik egy nagy ugrás. Magento alapú webshopokhoz ajánlják, majd megkérdezem Dave-et, hogy ez mit takar pontosan. A számadatokban itt már lényeges ugrást láthatunk mindenhol: tárhely már 50 giga, ami majdnem kétszerese az eggyel kisebb verziónak, a domainek száma pedig már 150! A fizikai memória is 1,5 gigabyte-ra nő, az adatforgalom azonban 2 tb fixen, ennél magasabb lehetőség nincsen.
Az utolsó két csomag, az SSD Hundred és SSD Business. Ezek már nagy webáruházakat is elbírnak, sok termékkel, sok nagy felbontású képpel és sok látogatóval, vagy akár több nagy forgalmú shopot. Videók feltöltésére és tárolására is elég akár a hely.
Az egészen biztos, hogy az utolsó két csomagra még nem lesz szükségünk, sőt, tekintve, hogy azért kisebb cég és üzlet vagyunk, talán soha. Ennek értelmében a kisebb csomag jellemzőit jegyzeteltem ki, aztán tartottunk egy meetinget, hogy eldöntsük, melyikre érdemes beruházni.
A SSD Fifty csomagot is elvetettük, mondván, még egy darabig biztos nem fogunk napi 2000 látogatót generálni, sőt.
A legkisebb SSD Four csomagot is elvetettük, mondván, arra számítunk, hogy beindul a dolog aránylag gyorsan, mert a vásárlóink már rég jelezték, hogy lenne erre igény.
Végül a SSD Ten és SSD Fifteen csomagok maradtak versenyben.
Mivel a nagyobb csomag egy évre számítva szűk 10000 forintért sokkal nagyobb teret ad és több lehetőséget, úgy döntöttünk, érdemes abba befektetni.
Az 5 napos próbaidőszak alatt nagyon meg voltunk elégedve mindennel, és előfizetést követően örömmel álltunk neki „élesben” felépíteni a BRINGATÍV Kft. webshopját – fantasztikus nevünk a „bringa” és a „kreatív” szavak ötvözéséből jött össze, és bár kicsit fura, de legalább megakad rajta az emberek, a potenciális vevők neve.
A webshop technikai felépítését Dave intézte, a dizájnt Dodesz tervezte. 3 fő profilunk ugye a biciklik és alkatrészek, a sífelszerelés bérlése, ehhez egy táblázatot is létrehoztunk, amiben a vevők könnyedén ellenőrizhetik, hogy foglalt-e már, amit kinéztek maguknak, és a kreatív kiegészítők. Állati nagy meló volt mindent feltölteni, minőségi képekkel és értelmezhető leírással, de állatira megérte, nagyon menő lett az áruház, és nem is maxoltuk ki a tárhelyet, így új termékek forgalmazására is lesz még lehetőségünk.
Összességében nagyon elégedetten zártuk a projektet, csak biztatni tudok mindenkit, hogy béreljen tárhelyet és indítson webáruházat!