Ha jó webshopot akarsz, nem árt tisztában lenned a többiek oldalaival sem

A saját webshop üzemeltetése nem csak programozói oldalról nehéz feladat. Természetesen a felület kialakítása nagyon nehéz munka, de azt hiszem, hogy annak nehezebb dolga van, aki a menüket alakítja ki, aki megálmodja, hogy ez az egész honlap hogyan is fog valójában kinézni. Ezt gyakran a cégvezetők az informatikusokkal karöltve viszik végbe, de gyakran marketingesek segítségét is kérik, illetve a designerek gondoskodnak arról, hogy a webshop felhasználói felülete elég megkapó legyen.

Amikor a webshopomat fejlesztem, gyakran előfordul, hogy a mindennapi életben használt weboldalakból merítek ötletet, mivel sokszor olyan megoldásokat használnak, ami nekem is hasznos lehetne.

Mostanság tervezgettük, hogy padlófűtést szereltetünk a lakás néhány pontjára, mert a radiátorok egyre megbízhatatlanabbak. Hiába van maxra feltekerve és megy 28°C-on a fűtés, a fürdőben és a konyhában a csempe képtelen átmelegedni, így ott legyen bármennyire is hideg, mikor mezítláb kipattanok a kádból, szinte meg is fagyok. Nagyon hideg van! És az ember nem is sejti, hogy mennyire sokat tud jelenteni egy padlófűtés beszerelése. Én pedig szeretném a lehető legkomfortosabban érezni magam a lakásunkban. Nem szeretnék megfagyni a fürdőszoba csempéjén állva, és nem szeretnék mindenhol papucsot hordani. Persze, a mamuszoknak is meg van a maguk bája, de nekem valahogy sosem jött be, hogy mindenhol abban kell mászkáljak.

Egész télen csak ki-be rohangálok a konyhába akkor, amikor éppen nincs rajtam mamusz, zokni vagy papucs. Pedig ezek gyakran lemaradnak, tekintve, hogy a lakás majdnem minden más részén vastag szőnyegek vannak. Azokon meg ugye nem fázom, és ahol szőnyeg van, ott teljesen indokolatlan a papucs. Pont ezért az egész lakás tele van a széthagyott lábbelikkel, hiszen csak levesszük ott, ahol nem kell, és elfelejtjük helyre tenni, vagy visszavenni.

Pontosan ezért találtuk ki azt a megoldást, hogy a lakás szőnyegtelen részeire padlófűtést fogunk szereltetni.

A padlófűtés ár kalkulátor volt az első dolog, amit kerestem, és egy szakmai szempontból is egy kifejezetten jól megszerkesztett oldalba botlottam. Felhasználóbarát. Mikor az átlagos vásárló csak tőmondatokra keres, gyakran az az első, hogy begépeli, „padlófűtés ár”, abba nem is gondolva, hogy van padlófűtés ár kalkulátor, vagy hogy a padlófűtés ár inkább árak lenne egy honlapon. Nagyon is hozzászoktunk a különböző keresőkhöz, hogy azok minden kidobnak, ami egy kicsit is hasonlít arra, amire rákerestünk, ami tartalmazza azt a szót vagy szókapcsolatot. Éppen ezért, ha nem akarjuk, hogy például a padlófűtés ár keresésre minden, számunkra nem is releváns ajánlatot kidobjon a kereső, érdemes leszűkíteni a kereséseket. Például tanácsos mögé írni, hogy hol lakunk, vagy hogy ilyen padlófűtést szeretnénk. Elektromosat? Vízzel működőt? Hiszen nem csak egyféle létezik a piacon. Így a padlófűtés ár szókapcsolatól hamarosan elektromos padlófűtés ár Budapest lett.

Na de nem is ez a fontos. Bizonyára mindenki találkozott már olyannal, mikor akart venni valamit, de mindenhol csak telefonszámokat talált, árakat nem. Ez az olyan termékekre jellemző, amiknek egyedi a díjszabása, hiszen az áruk sok mindentől függ. Például esetemben a padlófűtés ár komponensei, hogy mekkora helyre szeretnénk betenni azt, így mennyi egységre lesz szükség a telepítéshez. Emellett, ami nem konkrétan a padlófűtés árához tartozik, hogy azt kivel szeretném beszereltetni, illetve az egész projektet meg fogja dobni az is, hogy egy profi burkolót kell majd kerítenem, hogy kivitelezze a telepítés utáni újra burkolást.

Persze a kalkulátorok nem adnak teljesen pontos képet arról, hogy a beruházás milyen összeget igényel, de egy kiindulási alapnak jók, ennek fényében az ember sokkal szívesebben kér árajánlatot, egy pontosítást.

Nos, sok webshopról is hiányzik ez. Az árak nem olyan konkrétak, a szállítási költségek el vannak rejtve, nem szeretem az ilyet. Sokkal korrektebb, hogyha a várható költségek már azonnal fel vannak tüntetve a termékek alatt.

Ezen az oldalon láttam egyébként azt is, hogy a véleményeket egy külön menüpont alatt kezelik. Ez is egy forradalmian jó ötlet! Szinte biztos vagyok benne, hogy ezt én is alkalmazni fogom és az egyes termékek alatt meg fogom jelentetni a vásárlói véleményeket. Sok időt spórolhatok az érdeklődőknek. Hiszen hiába tökéletes egy termék leírása, vagy hiába meggyőző egy webshop, az emberek természetükből adódóan nagyon gyanakvók, így biztos vagyok benne, hogy mindenki rákeres az adott oldal / termék véleményezéseire mielőtt még rendelne. Azért vagyok ebben annyira biztos, mert én is mindig ezt szoktam csinálni.

Tehát itt eleve egy oldalon gyűjtik a véleményeket, így sokkal megbízhatóbbnak és hitelesebbnek tűnek. Ami amúgy igaz is. Egy nagyon megbízható cégről beszélünk, akik mind rendeléskezelés, mind kivitelezés tekintetében igazi profik. A rendelés egyszerűen megy, pár telefon, pár egyeztetés, nem kell hosszashónapokat tervezgeti, csak le kell adni mindent időben, ami szükséges. Tervrajzokat és hasonlókat, majd az árajánlat már érkezik is, és ha megfelelő, akkor kezdődhet a munka, és mikor a csempe ismét lekerül, a papucsokat végre csak az udvaron kell használni.